INTERNAT
INTERNAT
I. Kadra Pedagogiczna
Kierownik Internatu
mgr Joanna Czwojdzińska
Mgr Agata Adamek – wychowawca
Mgr Grażyna Babecka – wychowawca
Mgr Beata Cabaj – Świech – wychowawca
Mgr Jolanta Domańska – wychowawca
Mgr Maciej Gój – wychowawca
Mgr Anna Kuć – wychowawca
II. Rekrutacja 2022/2023
ZAPRASZAMY DO ZAMIESZKANIA W INTERNACIE
TECHNIKUM GASTRONOMICZNEGO NR 11
REKRUTACJA DO INTERNATU
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
REGULAMIN REKRUTACJI
§1
Zasady rekrutacji
- O przyjęcie do internatu może ubiegać się każdy uczeń kształcący się poza miejscem stałego zamieszkania w szkole, której organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kraków.
- W pierwszej kolejności do internatu przyjmowani są:
– uczniowie Technikum Gastronomicznego Nr 11
– w miarę wolnych miejsc uczniowie innych szkół średnich, których organem prowadzącym nie jest Gmina Miejska Kraków. - Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na podstawie podania złożonego przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego w porozumieniu z rodzicami.
- Wszyscy uczniowie, którzy starają się o zamieszkanie w internacie w nowym roku szkolnym, składają podanie zgodnie z podanymi terminami rekrutacji.
- Przyjęcia do internatu odbywają się także w ciągu całego roku szkolnego w miarę wolnych miejsc za zgodą Kierownika internatu i Dyrektora szkoły
- Dokumenty potrzebne do rekrutacji znajdują się na stronie szkoły
- Decyzję o przyjęciu do internatu podejmuje powołana przez Kierownika internatu Komisja Rekrutacyjna.
§2
Terminy składania podań
I TERMIN:
- Termin postępowania rekrutacyjnego – od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r.
- Termin dostarczenia dokumentów potwierdzających kryteria rekrutacyjne – od 24 czerwca 2022 r. do 12 lipca 2022 r.
- Ogłoszenie wstępnej listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do zamieszkania w internacie – 19 lipca 2022 godz. 12.00.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i listy kandydatów nieprzyjętych do internatu na rok szkolny 2022/2023 – 26 lipca 2022 r., godz. 12:00
II TERMIN:
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA / w miarę wolnych miejsc/
Termin: od 27 lipca 2022 r do 3 sierpnia 2022 r.
Ogłoszenie wyników: 18 sierpnia 2022 r., godz. 12:00.
Podania dostępne na stronie internetowej szkoły należy złożyć w sekretariacie Technikum Gastronomicznego nr 11 lub drogą mailową: internat@zsg2.pl
Dokumenty przesyłane drogą elektroniczną należy wydrukować, uzupełnić, zeskanować i przesłać.
Lista osób przyjętych i nieprzyjętych do internatu znajdować się będzie na tablicy ogłoszeń w Technikum Gastronomicznym nr 11 ul. Zamoyskiego 6 , 30-523 Kraków
Informacje o przyjęciu uczniów do internatu będzie również można uzyskać pod numerem telefonu w internacie – tel. : 12 296 35 27 lub kom: 660 637 367 oraz w szkole – tel. 12 656 04 04
§3
Kryteria przyjęcia do internatu:
I . W przypadku kandydata niepełnoletniego:
1. wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt
2. niepełnosprawność kandydata – 1 pkt
3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata –1 pkt
4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata –1 pkt
5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 1 pkt
6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie –1 pkt
7. objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
8. kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje w internacie lub ubiega się o przyjęcie do internatu – 1 pkt
9. szczególne osiągnięcia kandydata (w konkursach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym) – 1 pkt
10. kandydat rozpoczynający naukę w klasie pierwszej szkoły ponadpodstawowej – 1 pkt
11. kandydat objęty pomocą materialną organizacji pozarządowych –1 pkt
12. osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 1 pkt
II. W przypadku kandydata pełnoletniego:
1. wielodzietność rodziny kandydata – 1 pkt
2. niepełnosprawność kandydata – 1 pkt
3. niepełnosprawność dziecka kandydata – 1 pkt
4. niepełnosprawność rodziców kandydata – 1 pkt
5. niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę – 1 pkt
6. samotne wychowywanie dziecka przez kandydata –1 pkt
7. objęcie kandydata pieczą zastępczą – 1 pkt
8. kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje w internacie lub ubiega się o przyjęcie do internatu– 1 pkt
9. szczególne osiągnięcia kandydata (w konkursach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym) – 1 pkt
10. kandydat rozpoczynający naukę w klasie pierwszej szkoły ponadpodstawowej – 1 pkt
11. kandydat objęty jest pomocą materialną organizacji pozarządowych – 1 pkt
12. osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 1 pkt
Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia wymienionych kryteriów są odpowiednio:
· dla kryterium określonego w punkcie 1 – oświadczenie o wielodzietności
· dla kryterium określonego w punktach 2-5 – kserokopia orzeczenia o niepełnosprawności
· dla kryterium określonego w punkcie 6 – oświadczenie rodzica o samotnym wychowywaniu dziecka
· dla kryterium określonego w punkcie 7 – kserokopia postanowienia sądu o pieczy zastępczej
· dla kryterium określonego w punkcie 8 – oświadczenie kandydata , że rodzeństwo również stara się o przyjęcie do internatu
· dla kryterium określonego w punkcie 9 – kserokopie dyplomów/zaświadczeń
· dla kryterium określonego w punkcie 10 – zaświadczenie potwierdzające przyjęcie do szkoły
· dla kryterium określonego w punkcie 11 – zaświadczenie wydane przez organizację pozarządową
· dla kryterium określonego w punkcie 12 – kserokopia potwierdzająca aktywność społeczną
§4
Zakwaterowanie wychowanka
Zakwaterowanie osób odbywa się w przeddzień rozpoczęcia roku szkolnego. Przyjęcie uczniów z klas pierwszych i tych, którzy po raz pierwszy zamieszkają w danym roku szkolnym w internacie odbywa się wyłącznie w obecności rodziców lub opiekunów prawnych.
Warunkiem zamieszkiwania w internacie jest systematyczne regulowanie opłat za korzystanie z internatu do 10 dnia każdego miesiąca przelewem na konto oraz przestrzeganie Regulaminu Internatu.
§5
Procedura odwoławcza
- Uczeń, który nie został przyjęty do internatu ma prawo odwołać się pisemnie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Rodzice kandydata mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do internatu.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy.
- Rodzic kandydata może wnieść do Dyrektora Technikum Gastronomicznego nr 11 odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor Technikum Gastronomicznego nr 11 rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
Podstawa prawna:
- Ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r.
- Uchwały nr XV/290/19 Rady Miasta Krakowa z dnia 8 maja 2019 r.
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów
- Rozporządzenie MEN z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- Zarządzenie Nr 6/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych tj.: liceum ogólnokształcącego, technikum, branżowej szkoły I stopnia i klasy wstępnej, o której mowa w art. 25 ust.3 ustawy Prawo oświatowe na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2022/2023
Załączniki:
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania :
Kwestionariusz osoby ubiegającej się o przyjęcie do internatu
Kryteria rekrutacji do TG nr 11
Oświadczenia rodziców (potwierdzające kryteria) :
Oświadczenie o wielodzietności
Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka
Oświadczenie o sprawowaniu pieczy zastępczej (potwierdzone postanowieniem sądu)
III. Wyżywienie i czesne
Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie zobowiązuje się do:
1. Zapewnienia wychowankowi trzech posiłków: śniadania, obiadu i kolacji (od śniadania w poniedziałki do obiadu włącznie w piątki) z wyjątkiem dni ustawowo wolnych, dni wolnych od zajęć dydaktycznych, przerw świątecznych i ferii zimowych.
2. Posiłki przygotowane będą zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i innymi przepisami obowiązującymi w przypadku żywienia młodzieży.
3. Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 nie zapewnia specjalistycznego żywienia dietetycznego.
4. Posiłki będą wydawane w szkolnej restauracji „Pokusa” w godzinach:
a) śniadania 7.00-8.00
b) obiady 12.00-13.00
c) kolacje 18.00-19.00
§ 1
Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązują się do: regularnego wnoszenia opłaty za wyżywienie w wysokości:
a) 12,00 zł./dzień dla uczniów Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie,
b) 16,00 zł/dzień dla uczniów innych szkół.
oraz za czesne: w kwocie 102 zł za każdy miesiąc.
Czesne za internat i wyżywienie jest określone zarządzeniem Dyrektora Szkoły
§ 2
1. Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłaty za wyżywienie w ciągu roku szkolnego. Zmiana będzie stanowić aneks do niniejszej umowy.
O zmianie wysokości dziennej stawki żywieniowej rodzic/opiekun prawny będzie powiadomiony co najmniej miesiąc przed wprowadzeniem zmiany.
VII. RAMOWY ROZKŁAD DNIA W INTERNACIE
VIII. KONTAKT
INTERNAT TECHNIKUM GASTRONOMICZNEGO NR 11
UL. SOKOLSKA 17
30-510 KRAKÓW
Telefon kontaktowy; 12 29-63-5 27 tel. kom. +48 66-06-37-367
Adres email: internat@zsg2.pl
Zapraszamy do galerii zdjęć: