Link do pobrania Regulamin rekrutacji do klas pierwszych
Regulamin rekrutacji do klas pierwszych Technikum Gastronomicznego nr 11, Branżowej Szkoły I stopnia nr 10, po szkole podstawowej na rok szkolny 2023/2024.
I. Podstawa prawna
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów,
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe,
- Zarządzenie Małopolskiego Kuratora Oświaty nr 5/20 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych oraz na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia na rok szkolny 2020/2021.
II. Oferta edukacyjna
Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 im. prof. Odona Bujwida w Krakowie przeprowadza nabór na rok szkolny 2020/2021 dla uczniów po VIII klasie szkoły podstawowej do:
- Technikum Gastronomicznego nr 11 na kierunkach:
- Technik żywienia i usług gastronomicznych ze specjalnością DIETETYKA,
- Technik technologii żywności ze specjalnością DIETETYKA SPORTOWA.
- Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 na kierunkach:
- Kucharz (z elementami kuchni świata),
- Kucharz pracownik młodociany (z elementami kuchni świata),
- Cukiernik (z elementami nowoczesnych technik dekorowania),
PLAN KLAS NA ROK SZKOLNY 2023/2024:
Technikum Gastronomiczne nr 11
Zawód | Klasa | Przedmioty z zakresem rozszerzonym | Nauczane języki | Dodatkowy język | Przedmioty punktowane |
Technik żywienia i usług gastronomicznych |
I a |
biologia/geografia (do wyboru) |
język angielski | angielski
niemiecki hiszpański francuski
|
język polski,
matematyka, przedmiot z najwyższą oceną na świadectwie, drugi przedmiot z najlepszą oceną na świadectwie |
I b | język angielski | ||||
I c | język angielski | ||||
I d | język angielski | ||||
Technik technologii żywności | I tża |
chemia |
język angielski |
Branżowa Szkoła I Stopnia nr 10
Zawód | Klasa | Nauczane języki | Przedmioty punktowane |
Kucharz (16 osobowa klasa) | I ak | język angielski | język polski + matematyka→wszystkie klasy
chemia + biologia→kucharz przedmiot z najwyższą oceną na świadectwie + drugi przedmiot z najlepszą oceną na świadectwie→cukiernik |
Kucharz – pracownik młodociany (16 osobowa klasa) |
I ak | ||
Cukiernik | I ck |
III. Kryteria rekrutacji:
- Rekrutacja do Technikum Gastronomicznego nr 11, Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 odbywa się drogą elektroniczną.
- Całością prac związanych z przyjmowaniem kandydatów do klas pierwszych kieruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
- Kandydat do szkół ponadpodstawowych może ubiegać się o przyjęcie do dowolnej liczby szkół. W każdej szkole może wybrać dowolną liczbę oddziałów wypisanych w kolejności zgodnej z preferencjami kandydata.
- Kandydat składa dokumenty jedynie w szkole pierwszego wyboru.
- W systemie rekrutacji elektronicznej kandydat do Technikum Gastronomicznego nr 11 oraz Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 posługuje się poświadczoną przez dyrektora szkoły podstawowej kserokopią i oryginałem świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz poświadczoną kserokopią i oryginałem zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty.
- W postępowaniu rekrutacyjnym kandydat do Technikum Gastronomicznego nr 11 oraz do Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 może uzyskać maksymalnie 200 pkt. (1)
- Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału Technikum Gastronomicznego nr 11 oraz Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 w kolejności zgodnej z sumą uzyskanych punktów, aż do wyczerpania planowanego limitu miejsc.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględnia się łącznie następujące kryteria o jednakowej wartości:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
- Wyniki kwalifikacji ogłasza się przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do Technikum Gastronomicznego nr 11, Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10.
- Złożenie przez osobę zakwalifikowaną, oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu oraz innych wymaganych przez szkołę dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji jest potwierdzeniem wyboru i podstawą do umieszczenia ucznia na liście przyjętych do Technikum Gastronomicznego nr 11, Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10. Nieprzekazanie w określonym terminie wyżej wymienionych dokumentów jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w Technikum lub Branżowej Szkole I stopnia i skreśleniem go z listy uczniów.
- Wyniki rekrutacji ogłasza się przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do Technikum oraz Branżowej Szkoły I Stopnia.
- Kandydaci nieprzyjęci do szkoły odbierają za potwierdzeniem złożoną dokumentację. W przypadku nieodebrania złożonych dokumentów zostaną one zniszczone (wrzesień 2020 r.).
- Laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim organizowanego przez kuratora oświaty oraz laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej organizowanej przez podmioty wskazane w wykazie Ministerstwa Edukacji Narodowej są przyjmowani do szkoły w pierwszej kolejności.
IV Procedura odwoławcza
Po podaniu do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (26.07.2022 r.):
- Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do 3 dni od podania listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych – do 24.07.2023 r. (komisja ma 3 dni na uzasadnienie odmowy przyjęcia)
- Wniesienie do Dyrektora Szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – do 3 dni od otrzymania uzasadnienia (Dyrektor Szkoły ma 3 dni od dnia złożenia odwołania na rozpatrzenie)
- Na rozstrzygnięcie Dyrektora Szkoły służy skarga do sądu administracyjnego (art. 53 § 1 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329)
- Wymagane dokumenty
Podczas postępowania rekrutacyjnego kandydat posługuje się następującymi dokumentami:
- Oryginał oraz poświadczona przez dyrektora szkoły podstawowej kserokopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- Oryginał oraz poświadczona przez dyrektora szkoły podstawowej kserokopia zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- Kserokopia (oryginał do wglądu) zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty lub olimpiad przedmiotowych z wykazu Ministerstwa Edukacji Narodowej,
- Kwestionariusz kandydata (formularz zostanie udostępniony do pobrania w późniejszym terminie)
- Oświadczenie rodziców / prawnych opiekunów o woli udziału ucznia w nieobowiązkowych zajęciach edukacyjnych z religii lub etyki (formularz zostanie udostępniony do pobrania w późniejszym terminie),
- Wniosek o przyjęcie do szkoły.
Kandydaci, którzy zostali przyjęci do wybranego typu szkoły i potwierdzili wolę podjęcia nauki złożeniem oryginalnych dokumentów – świadectwa ukończenia szkoły podstawowej wyników egzaminu ósmoklasisty oraz zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie składają ponadto następujące dokumenty:
TECHNIKUM GASTRONOMICZNE NR 11
– wniosek o przyjęcie do klasy I – trzy fotografie, – kartę zdrowia, – zaświadczenie o przydatności do zawodu, – orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych. |
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 10
– wniosek o przyjęcie do klasy I – trzy fotografie, – kartę zdrowia, – zaświadczenie o przydatności do zawodu, – orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych, – umowa o praktyczną naukę zawodu – młodociany pracownik. |
(1) Podczas rekrutacji do Technikum Gastronomicznego nr 11 oraz Branżowej Szkoły I Stopnia nr 10 do obliczenia punktów brane są pod uwagę:
a. Wyniki egzaminu ósmoklasisty – są one przeliczane na punkty według podanych poniżej zasad.
Ze wszystkich egzaminów łącznie można uzyskać maksymalnie 100 pkt.
Egzamin ósmoklasisty | Liczba punktów za każdy uzyskany procent na egzaminie | Maksymalna liczba punktów do uzyskania | ||||
Język polski | 0,35 pkt | 35 pkt | ||||
Matematyka | 0,35 pkt | 35 pkt | ||||
Język obcy nowożytny | 0,30 pkt | 30 pkt | ||||
b. Wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z: języka polskiego, matematyki i dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych podlegających punktowaniu w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału – maksymalnie można uzyskać 72 pkt.
Sposób przeliczania na punkty ocen z czterech obowiązkowych zajęć edukacyjnych:
stopień celujący – 18 pkt
stopień bardzo dobry – 17 pkt
stopień dobry – 14 pkt
stopień dostateczny – 8 pkt
stopień dopuszczający – 2 pkt
c. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 pkt.
d. Osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu (wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej) – 3 pkt
e. Szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej – maksymalnie do uzyskania za wszystkie osiągnięcia
Punkty przyznawane są za:
I. Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów
II. Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 10 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – 3 punkty.
III. Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty.
IV. Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy artystycznych i sportowych organizowanych przez Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły:
- międzynarodowym – 4 punkty,
- krajowym – 3 punkty,
- wojewódzkim – 2 punkty,
- powiatowym – 1 punkt.
Miejsca uznane za wysokie w zawodach wiedzy artystycznych i sportowych organizowanych przez Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły określa Małopolski Kurator Oświaty. Punkty są przyznawane za osiągnięcia za zawody wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły zgodnie z wykazem przedstawionym w decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty.
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym, że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
- Terminy rekrutacji:
L.p. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym
|
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami. | od 15 maja do 19 czerwca 2023 r. | od 28 lipca 2023 r. do 4 sierpnia 2023 r. |
2. | Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badania lekarskie. | od 15 maja 2023 r. do 5 lipca 2023 r. |
od 4 sierpnia 2023 r. do 17 sierpnia 2023 r |
3. | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o oryginalne świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginalne zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty (dodatkowo należy przynieść wydrukowany wniosek ze strony https://krakow.e-omikron.pl podpisany przez co najmniej jednego rodzica, wydrukowaną i uzupełniona ankietę dla kandydata ze strony internetowej szkoły oraz 3 fotografie). |
od 23 czerwca 2023 r. do 10 lipca 2023 r. |
|
4. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. | od 23 czerwca 2023 r. do 10 lipca 2023 r. |
do 4 sierpnia 2023 r. |
5. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 19 lipca 2022 r. do godz. 12.00 |
14 sierpnia 2023 r. |
6. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu, (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.) W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu. | od 19 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. |
od 14 sierpnia 2023 r. do 21 sierpnia 2023 r. |
7. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. | 27 lipca 2023 r. do godz. 12.00 |
22 sierpnia 2023 r. do godz. 12.00 |
8. | Poinformowanie przez Dyrektora Szkoły ponadpodstawowej Małopolskiego Kuratora Oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. |
27 lipca 2023 r. | 22 sierpnia 2023 r. |
9. | Opublikowanie przez właściwego Kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. | 28 lipca 2023 r. | 24 sierpnia 2023 r. |
!!! Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania kwalifikacyjnego lub nieuwzględnienie jego osiągnięć i uprawnień w procesie rekrutacyjnym. !!!
Kontakt w sprawie rekrutacji
e-mail zsgnr2@poczta.onet.pl
Telefon: 12 656 04 04
Regulamin została zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną w dniu 12 marca 2020
Klauzula informacyjna dla uczniów i rodziców – proces rekrutacji:
- Administratorem danych osobowych uczniów i rodziców/opiekunów prawnych jest Zespół Szkół Gastronomicznych nr 2 im. prof. Odona Bujwida, ul. Zamoyskiego 6, 30-523 Kraków. Z administratorem można skontaktować się poprzez adres e-mail: zsgnr2@poczta.onet.pl.
- Inspektorem Ochrony Danych jest Kornelia Michalska, e-mail: inspektor4@mjo.krakow.pl, tel.: 12 616-85-09, : 532159021.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji do Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 2 w Krakowie im. prof. Odona Bujwida w Krakowie.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. Z 2017 r., poz., 59), Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
- Odbiorcami danych osobowych są upoważnieni pracownicy Administratora, podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa, a także te, którym dane zostaną powierzone do zrealizowania celów przetwarzania.
- Dane osobowe pozyskane w procesie rekrutacji będą przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń będzie uczęszczał do placówki, a w przypadku nieprzyjęcia do placówki – przez okres jednego roku.
- Przysługuje Pani/panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych. Jest również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W celu uczestniczenia w rekrutacji są Państwo zobowiązani do podania danych osobowych. Niepodanie danych skutkuje odmową uczestnictwa w procesie rekrutacji.